Jak to zvládám já

Přeji všem krásné nedělní ráno!

Přednostně bych chtěla moc poděkovat za komentáře, které mi píšete, vzbuzuje to ve mně pocity, že v tom všem nejsem sama. V poslední době objevuju stále více lidí, a to nemyslím jen osoby na sociálních sítích, ale i některé moje kamarádky, kteří berou nouzový stav velmi těžce a podléhají úzkostným stavům. Občas když chvíli zůstanu v klidu a přemýšlím, taky se necítím dobře. Jsou dny, kdy mám tvořivou náladu, ale také dny, kdy setrvávám v apatii a nic nového se mi vymýšlet nechce. Takové dny často splývají, že ani nevím, který den v týdnu vlastně je. 

V tomto článku jsem se rozhodla sepsat přehled hlavních činností, které mi pomáhají udržet si zdravý rozum. Jsou to docela jednoduché až běžné aktivity, které se staly součástí všedních dnů. 

1. Chodím. Během období doma jsem si vytvořila procházkový rituál, což znamená, že chodím minimálně jednou denně ven, a to i když prší! Změna prostředí, byť krátkodobá, mi pomáhá zvládat ponorku, ale taky občasné bolesti hlavy, páteře nebo očí. Když si chceme s T. dopřát trochu jinou procházku, vezmeme s sebou termosku s čajem a něco na zub. U nás na vesnici není moc laviček, a pokud zrovna některou míjíme, už je obsazená 😁, takže zatím jsme to museli zvládnout "za pochodu".  

2. Fotím. Více, ale ne vždy, prostě jen když se mi chce. A podzim focení jednoduše přeje. Když už s sebou nemám zrcadlovku, snažím se vystačit si s mobilem.


3. Čtu. Jednoduše utíkám do světů, kde lidi normálně chodí do práce, pořádají večírky. Mojí poslední přečtenou knížkou je Chůva od Gilly Macmillanové, a je to opravdu lehce čtivý thriller.

4. Běhám. Dobře, zas až tolik ne. Jen jednou týdně, ale tento den si pyšně značím do diáře 😃.

5. Vymýšlím (a obvykle realizuji😁) nová jídla. Vyzkoušela jsem například plněné pečené batáty, pizzové muffiny (fuj, ty se moc nepovedly), jablečné taštičky, vaječnou omeletu se zeleninou (pro někoho klasika, já znala z dětství jen klasický hemenex 😀), plánuju krémovou mrkvovou polévku a před Vánocemi bych chtěla upéct perníčky, na které jsem v posledních letech kvůli zápočtům neměla čas. 

6. Sleduju seriály nebo filmy. Což je trochu klišé, protože to dělávám i v běžný režim. Je to pro mě příjemný odpočinek na konci dne. A seriály, které můžu doporučit? Jednoznačně Riverdale, Lucifer, Sex Education, The End of the Fucking world - znáte některý z nich? :) Co se týče filmů, poslední komedie (poměrně stará), u které jsem doslova brečela smíchy byla "40 let panic" se Stevem Carellem. 

Ostatní aktivity

Letošní podzim jsme s T. pouštěli draky,  sem tam si uděláme svařák a trávíme čas s nejbližší rodinou, i když už na sebe občas máme zuby 😀. Už bych samozřejmě byla ráda, kdyby to koronašílenství skončilo, ale je jasné, že v tomhle stavu budem muset ještě nějakou dobu vydržet. Ze zkušenosti vím, že není dobré nad tím vším moc přemýšlet, ale právě se spíše věnovat věcem, které nás baví. Zkoušet novoty a pokud patříte mezi lidi, kteří jsou rádi mezi lidmi, snažit se lidem aspoň trochu přiblížit (ať už online nebo právě zmíněnými procházkami, někdy stačí pár slov se sousedem 😌.

A teď otázka na vás! 

Ve dnech, kdy mě trápí celodenní distanční výuka a nechce se mi večer zase koukat do digitálních obrazovek, jsem pojala napád, že bychom si mohli s přítelem něco zahrát. Jednoznačně miluju KrisKros, ale ten nemáme vždycky k dispozici. U nás si můžeme zahrát akorát karty nebo Člověče, nezlob se, což je už trochu nuda. Proto se ptám, neznáte nějakou fajnovou hru? :)  Nebráním se ani hrám, co by byly částečně přes internet (typu Activity online).  

Mějte se moc fajn a užívejte podzimu :).

11 komentářů

  1. Přidávám se do týmu těch, které podléhají úzkostným stavům, bohužel se mi z toho asi pořád nedaří úplně dostat ven, ale lepší se to :)
    S přítelem často hry hrajeme, často hrajeme jen s kartami prší nebo válku, baví nás ale i Dostihy a sázky, Monopoly nebo klasické pexeso :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  2. Všechno to jsou vlastně takové "základní aktivity", člověk si přečte všude možně, že přesně tyhle činnosti jsou prospěšné jak pro tělo, tak pro duši. Ale dělat je a ještě k tomu pravidelně, to je docela náročné. Takže obdiv, že se tomu zvládáš věnovat tak naplno. A hlavně jsem moc ráda, že nesedíš a nefňukáš, ale snažíš se k té nové realitě přistupovat pozitivně. Podle mě je to to nejlepší, co se dá dělat. I když jasně, ne každý den je růžový...

    Měj se krásně! :)

    OdpovědětVymazat
  3. Já mám ráda hru Dixit a Times Up, ale nevím, jestli se to dá hrát i ve dvou... :/

    OdpovědětVymazat
  4. Také mám distanční výuku, což mi zabírá značnou část dne. Když se zrovna neučím, tak si ráda čtu a vyčistit hlavu si jezdím za koníkama, to je můj obrovský relax <3 ještě, že je mám :)
    Moc ráda hraji Dobble:)
    Jinak moc děkuji za krásný komentář :)
    Leník

    OdpovědětVymazat
  5. Je to teď tak strašně moc únavné... já se snažím být co nejpozitivnější, ale bohužel se občas moc nedaří. Hodně čtu. Když je čas. A bohužel taky hodně pracuju. Víc, jak když nemusím z domova. A to je snad nejdepresivnější. :-D

    OdpovědětVymazat
  6. To je hezké, že všechno fakt děláš a není to jen plán :-) A pokud můžu doporučit super hru, tak určitě Uno, nebo jungle speed. Velká zábava i pro dva a více lidí :-) My to s přáteli hrajeme každou chvíli :-D

    https://pridesoul.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  7. Já se ted hodně zaměřila na blog a právě na to focení, ale hned jak budu moc ven, budu se věnovat i procházkám

    OdpovědětVymazat
  8. skvele napsano, takrka i to same delam ja :) tedy taky jsem se rozhodla jak pise Janina nade mnou, vice se venovat blogu a vůbec se snažím zaměřit na svoji tvorbu :) udělala si eshop s vlastní grafikou, edituji videa, peču různé dobroty, a chci zkusit napsat nějakou menší knihu nebo magazin :)

    www.melissahartford.blogspot.com
    Melissa Hartford | lifestyle & fashion blogger
    Instagram

    OdpovědětVymazat
  9. Taky tomu trošku propadám a ztrácím můzu. Navíc mám 2 už konečně rozdělané zakázky. Čekala jsem na materiál. Tak to bylo šílený. Teď už je zase co dělat a tak se začínám dávat do kupy i po psichycké stránce.., Je to občas na hlavu, ale snad to brzo trochu opadne a bude lépe... Procházky hodně pomohou.. :)

    OdpovědětVymazat
  10. Zbožňuji klasické Dostihy nebo jestli máte rádi strategické hry, tak Blood Rage. Super věc, kterou jsem objevila nedávno!
    Jinak je dobře, že si udržuješ alespoň nějaké pravidelné aktivity. Já chodím normálně do nemocnice do práce, takže tohle neřeším..
    Pevný nervy!

    OdpovědětVymazat
  11. Stav, který teď je všude kolem, naší psychice nepomáhá. Držím palce, ať je dobře a ať tě z něj vytahují alespoň ty aktivity, o kterých píšeš. :) Drž se jich! Jsou super! Hlavně ty procházky!

    A já tedy přihodím jednu hru. Je krásně pohádková, roztomilá, ač malinko na hlavu. Jde o to, postavit z různých karet staveb a obyvatel městečko pro zvířátka o 15 kartách. Jmenuje se Divukraj a s manželem na něm ujíždíme. :)

    (https://www.planetaher.cz/divukraj)

    Listy snů I Listy pohybu

    OdpovědětVymazat

RUBRIKY

© Myšlenková realita
Maira Gall