O tom, jak mi chybí loňský stereotyp

 Sotva jsme si navykli na běžný školní režim, sedíme doma u svých počítačů a rozčilujem se nad technikou, voláme o pomoc přes mikrofon a zoufale toužíme po návratu do normálu. Pamatuju si, jak jsem loni psala na svém starém blogu o stereotypu. Byl to článek o jeho ničivé síle a mnohdy špatných rozhodnutích lidí, kteří se v něm ztratili a zoufale hledali cestu ven. V důsledku nalezení nových cest ztratili vztah, rodinu nebo práci. Pokud to budeme brát z té pozitivní stránky, že jim jejich představy vyšly, usoudíme, že se ale po několika měsících, možná po letech dostali zpět do stereotypu. Tak by to mohlo jít pořád dokola a možná by nám samotné střídání vztahů a běhání z jedné práce do druhé přišlo jako stereotyp. Je to zkrátka nevyhnutelné dění v našich životech.

Ráno vstávám kolem osmé, po snídani usedám k počítači, ke školním povinnostem, odpoledne se snažím trávit venku, večer pak s T. sledujeme seriály nebo čtu knížky. Občas něco upeču nebo něco nového uvařím. Není to špatný stereotyp, tak nějak jsem si na tenhle způsob žití navykla a nevadí mi. Příroda je tou nejlepší terapií. A přesto nebudu lhát o tom, že mi chybí kamarádky, dny v laborce, večery ve vinárnách. Chybí mi kafíčka o přestávkách i rychlé obědy mezi cvičeními. Chybí mi Brno, ulice zaplněné studenty, lidmi našeho věku. Chybí mi loňský stereotyp.

Snažím se, nad tím vším moc nepřemýšlet, ale občas mě tak melancholicky napadne myšlenka, jestli se ještě stihnu do toho svého starého života vrátit nebo je koronavirová krize zároveň přechodníkem do života nového. Přestože vám tady píšu o tom, jak moc mi chybí sociální život, neřadím se k lidem, kteří by epidemii zpochybňovali a kritizovali vládu za zavedení různých opatření. Jen doufám v naše zdraví, a že se z toho vyhrabem co nejdříve.

Jak zvládáte vy nouzový stav a do jaké míry se cítíte omezení? Co vám pomáhá si udržet dobrou náladu?

13 komentářů

  1. Popravdě já jsem z toho celkem na prášky :-D Jsem akční člověk, takže ráda pořád něco podnikám, někam cestuji... a teď nemůžu nikam. Jen z práce do práce a na nákup. Byla bych ráda, kdyby už bylo s virem konec. Už je to moc dlouhý, však za chvíli to bude rok...pfuu.

    https://pridesoul.blogspot.com/

    OdpovědětVymazat
  2. Taktiež mi chýbajú akcie s kamarátmi, rôzne mini výletiky a plno ďalších vecí, ktoré som brala ako samozrejmosť...Každopádne, snažím sa nezblázniť :D A tiež udržať si nejakú rutinu, aj keď len sedím doma, aby som zvládla tú kopu zadaní do školy :D :)
    What A Fancy World

    OdpovědětVymazat
  3. Já už jsem si nejspíš na tento stav tak nějak zvykla, jasně, chybí mi kavárny, courání po městě a kamarádi, ale už to beru tak, jak to je a snažím se užívat si ty maličkosti všedních dní :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
  4. Musím přiznat, že poslední dobou přemýšlím nad tím samým.
    Všude čtu, jak se všichni těší, až se vše vrátí k normálu a i já sama jsem si to nějakou dobu myslela, ale když to tak vidím, asi je spíš možné, že k tomu, jak jsme žili předtím, se už asi nevrátíme. Zda to byde lepší nebo ne, těžko říct, ale snad si z toho každý vezme to pozitivní :)

    OdpovědětVymazat
  5. Já spadla do depresí co zase začali tyhle opatření. S těhotenstvím a omezováním některých věcí a tím vším nátlakem okolo, jelikož partner podniká je to docela náročné. Ale věřím, že to má i svá kouzla. Můžeme se více pohrabat v sobě. Poznat sebe a říct si co nám nedělalo v tom běžném rozruchu dobře. Já jsem se třeba snažila zpomalit a zvolnit. Začala jsem více přemýšlet nad tím co bych ráda předala na blogu a prostě jen sednu a píšu tak jako tento komentář. Začala jsem se zase věnovat tomu co mě dříve naplňovalo a neměla jsem na to "ČAS". Občas ještě ten shon cítím, kvuli řešení papíru a těhotenství, ale snažím se zvolnit a užívat si ten klid. :) Přeji hodně sil do dalších dnů. <3

    OdpovědětVymazat
  6. Jelikož jsem letos ukončila školní léta a vstoupila do nové, pracovní fáze života, v tomhle mi loňský stereotyp nechybí. Naopak jsem velmi ráda, že v těchto podmínkách nemusím studovat... ale rozhodně mi chybí možnost setkávat se s přáteli, volnost a zkrátka chodit kamkoliv se mi zachce a kdy chce a hlavně beze strachu.
    Snad to budeme mít již brzo za sebou... Přeji ti tedy do dalších dnů hodně štěstí a sil :)

    www.nattalk.cz

    OdpovědětVymazat
  7. je to zvláštní doba a necítím se v ní dobře, ztráta práce, změna studia.. no, hrůza děs, do toho nemožnost vycestovat a frustrované okolí.
    snad vše bude jako dřív.. doufejme!

    www.melissahartford.blogspot.com
    Melissa Hartford | lifestyle & fashion blogger
    Instagram

    OdpovědětVymazat
  8. Chápu, jak se cítíš. Já už z toho trošku šílím. Potřebuju akci, lidi, mám různé aktivity, které jsou mi zapovězeny. Už je to omezování hrozně dlouhé..
    Samozřejmě se snažím vymýšlet jiné věci, kterými bych se zabavila, ale nějak přestávám mít na vše náladu, což je špatně.. Ale to už snad zvládneme :)

    OdpovědětVymazat
  9. Ja som sama zo seba prekvapená, že mi ešte nepreplo a celkom si to užívam. Som rada, že zbytočne nemíňam a úprimne mi až tak veľa nechýba. Chodím na prechádzky s priateľom. máme filmové maratóny, s kamarátkami si objednáme jedlo z našej obľúbenej reštaurácie k jednej domov, otvoríme si víno a debatujeme. Som si istá, že ak by tento lockdown trval ešte mesiac, tak by mi to už začalo vadiť, ale teraz sa nemôžem sťažovať. Tak ako som si toto spomalenie užívala aj na jar, tak si ho užívam aj teraz.
    xxAlexandra MS ALWAYS LATE

    OdpovědětVymazat
  10. Taky mi svým způsobem chybí ten stereotyp. Respektive, už jsem si zvykla na tohle, ale taky mě to štve. To neustálé řešení problémů s připojením, s mikrofonem s tím a tamtím.. A své spolužáky vlastně vůbec neznám. Není tam právě takové to vyměňování pohledů, společné přecházení do jiných učeben nebo chození do menzy na oběd... Achjo. No nic, co se dá dělat...

    OdpovědětVymazat
  11. U mě se toho zas tolik nezměnilo, do práce stále chodím každý den, kde se vydám se spoustu lidmi... Naštěstí tedy tento sociální problém mě díky bohu netrápí

    OdpovědětVymazat
  12. Já si navolila letos rozvrh tak, že jsem ani nepočítala, že bych do školy reálně chodila, protože pak bych nebyla schopná nic z toho stíhat. Doufám, že tedy do konce semestru online výuka vydrží. :D Ale kromě tohoto jednoho jediného strategického tahu, který jsem zvolila, bych návrat k předchozímu životu taky brala. Ani tak ne proto, že bych se cítila příliš svázaná nařízeními. Stejně jsem vždy většinu času trávila u počítače doma. Ale spíš proto, že mě otravuje neustálé lidské bonzáctví. Vážně v nás teď korona ukazuje to nejhorší, kdy na sebe lidi práskají, kdo kdy chodí a nechodí ven, a z toho je mi zle. Zajímalo by mě, jetstli až se to zklidní, lidé se vrátí do svých sociálních bublin, nebo budou dál sledovat životy ostzatních.

    OdpovědětVymazat
  13. Nastoupila jsem do 1. ročníku na VŠ. Škola byla otevřená 2 týdny, já tam byla kvůli nemoci jen týden. Ani jsem se pořádně nestačila rozkoukat a zavřeli ji. Uvidíme, jak dlouho to bude trvat :( také z toho nejsem nadšená.
    Já si ráda čtu a jezdím na koníky, ti mě maximálně podpoří a zvednou náladu, jsem vděčná, že je mám <3
    Leník

    OdpovědětVymazat

RUBRIKY

© Myšlenková realita
Maira Gall